מה ההבדל בין פרגולה לסוכך?

06/06/2024
מה ההבדל בין פרגולה לסוכך?

השמש ישירה וחם לכם, אבל אחר הצהריים אתם בצל וקר? אתם לא בטוחים מהו פתרון ההצללה המתאים לכם? חקרנו ושאלנו, והנה אנחנו כאן, לעשות לכם סדר בפרגולות ובסוככים.

פרגולות

פרגולה או בעברית – מצללה, היא מבנה מבוסס עמודים, ללא קירות, שהתקרה שלו היא משטח הצללה לא אחיד, כלומר כזה שיש בו מרווחים. לפי החוק, מרווחים האלה חייבים להיות מחולקים או מפוזרים בצורה שווה וסך שטח החלקים האטומים לא יכול לעלות על 40% משטח הפרגולה. במילים אחרות, פרגולה חייבת לעמוד על עמודים והתקרה שלה יכולה להיות עשויה מרשת, מצמחים מטפסים או קרשים לאורך או לרוחב, כל עוד יש בה “חורים”. הפרגולה יכולה להיות עשויה משילוב של כל מיני חומרים, מעץ, דרך ברזל או מתכת אחרת ועד פלסטיק מסוגים שונים. לכל חומר היתרונות והחסרונות שלו, למשל: • עץ: היתרונות שלו הם שהוא יחסית זול, קל לעיבוד ולכן לשימוש בבנייה. החסרונות של שימוש בעץ לפרגולות הם עמידות בינונית, דרישות תחזוקה שנתית וגמישות עיצובית לא גדולה.
  • פלסטיק: יתרונות ברורים של מחיר נמוך, גמישות עיצובית גדולה וקלות בנייה ותחזוקה. חסרונות? מראה לא יוקרתי, עמידות לא ברורה בפני פגעי מזג האוויר.
  •  ברזל: יתרונות עיצוביים – מראה, גמישות – עמידות טובה, כל עוד מתחזקים נכון. חסרונות של פרגולות ברזל? מחיר – בשמיים, משקל וקושי לעיבוד ובניה. רגישות לפגעי מזג אוויר באזורים מוגדרים.
  •  אלומיניום: כדאי לדעת שהיום מתקינים לא מעט פרגולות מתכת קלות שבהן משלבים שלבים שניתנים להזזה. פרגולות אלה מספקות עמידות לשנים רבות, הן קלות לעיבוד ובניה והן יפות. החיסרון שלהן הוא לרוב מחירן.
מה ההבדל בין פרגולה לסוכך?
מה ההבדל בין פרגולה לסוכך?
מה ההבדל בין פרגולה לסוכך?

  • סוככים

  •  סוככי זרועות: סוככים שנפתחים על ידי פרישת זרועות לפנים. מבוססי בד.
  •  סוככי זרועות קסטה: הזרועות והבד נאספים לקסטה שמגנה עליהם כשהסוכך במצב סגור.
  •  סוככי מרקיזות: מבוססים על מסגרות בד, שנאספות יחד בסגירה. מראה אירופי קלאסי מאוד, אבל רגישות לפגעי מזג אוויר.
  •  סוככי חלון: פתרונות שונים להצללה נקודתית של מפתח קטן יחסית.
  •  סוככי מסילות וכבלים: הבד נפרש כשהוא מוסע או נמשך בתוך מסגרת מסילות או על גבי כבלים. סוככי כבלים יעילים מאוד בשטחים גדולים והם לא יקרים.
  •  סוככים קבועים: עשויים שלד מתכת – מסגרת – שעליו משטח פלסטיק או חומר קשיח אחר.

מה ההבדל בין פרגולות לסוככים?

ההבדל הגדול ביותר: סוככים מקובעים רק לקיר אחד של המבנה, ואין להם קיבוע לקרקע. סוככים יכולים להיות ארוכים יותר או פחות, מתקפלים או קבועים, אבל מלבד יוצאים מהכלל בודדים, אין להם עמודים שמקבעים אותם לקרקע. בנוסף על העדר קיבוע, תקרת הסוכך היא לרוב אטומה לגמרי: • בסוככים מתקפלים התקרה עשויה בד או חומר מתקפל אחר. • בסוככים קבועים התקרה עשויה לרוב פלסטיק קל או מתכת קלה.

אז מה מתאים לי יותר, סוכך או פרגולה?

התשובה אינה מוחלטת: פרגולת עץ היא מבנה קבוע, יחסית כבד, אבל מאוד עמיד ברוחות ובפגעי מזג אוויר. הסוככים קלים יותר, מתקפלים ומתאימים מאוד למרפסות ומקומות בהם אין שמש קבועה בשעות השימוש הרגילות. יש להם מראה קל ומינימליסטי והגמישות העיצובית בהם רבה. החיסרון הגדול של סוככים הוא עמידות נמוכה יחסית ברוחות חזקות, לכן הם מתאימים פחות לאזורי החוף וההרים. חסרון נוסף הוא מחיר יחסית גבוה – בוודאי של החזקים והמתוחכמים יותר – ואורך חיים לא ארוך, בהשוואה לפרגולות.
צוות תוכן - סוככי השרון

שיתוף

מאמרים אחרונים

23/07/2024
פרגולות חשמליות שאלות ותשובות

פרגולות חשמליות שאלות ותשובות

האם ניתן לפתוח ולסגור פרגולה חשמלית בכדי לאפשר הארה והצללה? כן, ניתן להנות מהאור הטבעי , מהצללה או משילוב בינהם על ידי שינוי זוית הפרופילים של גג הפרגולה החשמלית.
האם פרגולות חשמליות מגינות בפני גשם? כן, המנגנון הייחודי של הפרגולות החשמליות מאפשר סגירה הרמטית של השלבים ועל ידי כך מאפשר לפרגולה להוות מגן בפני גשם
איזה צורות וסוגים (קונפיגורציות)  של פרגולות חשמליות אוכל לקבל? פרגולות חשמליות יכולות להיות משולבות במגוון רחב של סוגי גגות. פרגולה חשמלית יכולה לעמוד בפני עצמה או להיות משולבת כחלק ממבנה קיים , כמו כן פרגולה חשמלית יכולה להיות מחוברת מצד אחד למבנה ומן הצד השני לעמוד בפני עצמה כמו סוכך מרקיזה.
איזה סוגים של עיצובים של פרגולות חשמליות אוכל להזמין? פרגולות חשמליות יכולות להיות מעוצבות ומיוצרות בצורה אופקית (הקלאסית) אך גם בצורה משופעת , עם זויות (כמו שובך יונים) ומעוגלת, בהתחשב בגודל של השטח אותו אתה מעונין לקרות. ניתן להשתמש במודול אחד של הפרגולה החשמלית או במספר מודולים המחוברים אחד לשני . כמו כן, ניתן לשלב בין מודולים מסוגים שונים בכדי ליצור אפקט גדול יותר, והכל לפי הדרישה העיצובים והפרקטית.
מאיזה סוגים של מסגרות וחומרים בונים את הפרגולות החשמליות? החומרים שמהם בונים פרגולות חשמליות הם לרוב חומרי מתכת. החומר העדיף הוא כמובן האלומיניום מכיוון שחומר זה אינו מחליד. ועל כן הפרגולות שלנו בנויות מחומר זה.
האם אני זקוק למרזב עבור פרגולה חשמלית? כן, העיצוב המתקדם של פרגולות חשמליות כולל בתוכו מרזב פנימי המנקז את המים מבלי שנצטרך להתקין מרזב חיצוני אשר פוגע בעיצוב ובקווים הנקיים של הפרגולה. המרזב מוביל את המים לאורך הפרגולה והמים יורדים בקורות הפרגולה ומתנקזים משם החוצה, מבלי שהדבר יראה למתבונן מבחוץ.
מהם המידות והמימדים של שלבי פרגולות חשמליות? פרגולות חשמליות יכולות להגיע מגוון רחב ביותר של מידות. הרוחב המקסימלי של שלבי פרגולות חשמליות הוא 3.6 מטרים, אך לעיתים הפרגולות מגיעות עם שלבים ארוכים יותר.
האם הפרגולות החשמליות יעילות? כן, השלבים הכפולים של הפרגולות החשמליות יוצרים גם בידוד טרמי וגם בידוד אקוסטי. השלבים המתכווננים עוזרים להפחית את החימום והקירור הנדרשים ובכך להפחית את עלויות מיזוג האויר, וגם מאפשרים לשלוט בכמות השמש הישירה שמקבלים המרפסת והקירות. פרגולה חשמלית יוצרת הצללה למרפסת משאירה את המרפסת קרירה בקיץ ומגינה עליה מהגשם בחורף.
איך עובד מנגנון השלט רחוק של פרגולה חשמלית? מנגנון השלט רחוק יותקן ויבדק על ידי חשמלאי מוסמך . כאשר ישנה שליטה מלאה על הזוית של השלבים וניתן באמצעות השלט לעצור על הסבסוב בכל נקודה.
מהו חיישן גשם ואיך הוא עובד? חיישן גשם המותקן בפרגולה חשמלית מאפשר סגירה אוטומטית של שלבי הפרגולה כאשר הוא מרגיש את הלחות באויר עולה, ויפתח את השלבים כאשר נפסק הגשם לזווית אשר תגדיר. או שלא יפתח כלל את השלבים , הכל על פי רצונך.
צוות תוכן - סוככי השרון
המשך
23/07/2024
שילוב דקים עם פרגולות למראה כפרי בחצר הבית

שילוב דקים עם פרגולות למראה כפרי בחצר הבית

תכנון נכון ומקצועי הוא נקודת ההתחלה של בניית דקים ופרגולות לבית, בהתאם לתנאי השטח של המקום ובהתאם לצרכים ולדרישות של הלקוח. פנייה לחברה מקצועית המתמחה בכל עבודות העץ ומספקת שורה ארוכה של פתרונות איכותיים ומתקדמים ללקוחותיה, יכולה לסייע לכם משמעותית במסגרת הבנייה. כדי להתקין פרגולות ודקים בחצר הבית חשוב להביא בחשבון כי השוק של היום כולל היצע עשיר ומגוון של עצים מכל הסוגים כמו למשל עץ איפאה, עץ אורן, עץ גושני, טיק וכן הלאה.

מה חשוב לוודא טרם ההתקנה

טרם ההתקנה עצמה יש לקחת את המידות המדויקת של השטח ורק לאחר מכן ניתן להתחיל בהכנת התשתית האיכותית לדק ולפרגולה. מאחר ותכנון של פרגולה מצריך התייחסות אל לא מעט פרמטרים וכולל בחובו התעסקות עם מגוון חומרים, חשוב מאד להקפיד על תכנון והתקנה נכונים בעזרת בעלי מקצוע מומחים ומובילים בתחום. פנייה לחברה מקצועית היא האפשרות הטובה ביותר שמוצעת לפניכם, אולם יש לבחור חברה בעלת ידע וניסיון רחב היקף בתכנון והקמה של פרגולות ודקים לעיצוב חצר הבית או הגינה במראה כפרי, ביתי וחמים.

צוות תוכן - סוככי השרון
המשך
23/07/2024
פרגולות מעוצבות

פרגולות מעוצבות

תכניות של פרגולות מעוצבות יכולות לעזור לך רבות בבניית הפרגולה המושלמת עבורך. בין אם אתה בונה את הפרגולה בעצמך או אם אתה שוכר בעל מקצוע שיבנה עבורך את הפרגולה, אתה תרצה ללמוד ולראות מספר תכניות של פרגולות לפני שתחליט איזה מהפרגולות היא הנכונה עבורך. פרגולות מעוצבות הן דרך מצויינת להוסיף לבית שלך יותר אופי וכמו כן הן יכולות להוסיף ערך לבית אם באחד הימים תרצה למכור אותו, בדיוק כמו בסגירות חורף הרבה מעבר לעלות הבניה שלהן. פרגולות מעוצבות יחמיאו לאזור המרפסת, הדק  או הפטיו  של הבית שלך. אחת ובנית את הפרגולה תגלה פתאום איך האזור החדש היה נראה עד עתה ערום וחסר “אופי”. המקום יהפך להיות המוקד ונקודת המשיכה לאורחים שלך אשר יחמיאו לך ללא ספק על המראה והעיצוב. אז היכן אתה משיג תכניות של פרגולה ואיך אתה בוחר את התכנית הנכונה? הנה שלושה מקומות עיקריים בהם תוכל למצוא תכניות איכותיות של פרגולות. - רשת האינטרנט - ספרי עשה זאת במו ידיך וספרי עיצוב ובניה אחרים. - מגזינים שלושת המקורות המוזכרים לעיל עבור תכניות לפרגולות מספקים את כל מה שתצטרך רחוק ככל שההשראה הולכת. ישנם גורמים רבים בהם יש להתחשב כאשר בוחרים תכניות לפרגולה כגון: • גודל פרגולה, וודא שהיא מתאימה לגודל של השטח עליו היא תהיה בנויה
  • החומרים מהם תבנה הפרגולה – חומרים אלא צריכים תהיות מושפעים מתנאי האקלים, המטרה של בניית הפרגולה, העיצוב והאסטטיקה וכן מהתקציב.
  • התקציב – יש מעט מאוד רווח בלהסתכל בתכניות של פרגולות הנמצאות מעבר להישג ידך הכלכלי. החלט כמה אתה מעוניין להשקיע לפני תחילת החיפושים.
  • מיקום הפרגולה – האם הפרגולה תהיה חלק מהמרפסת או הפטיו, או שהפרגולה תעמוד בזכות עצמה? העיצובים ישתנו באופן מהותי כתלות במקום בו הפרגולה תבנה.
רוב האנשים בוחרים פרגולות מעוצבות המכסות מרפסות או דקים, מכיוון שהדבר מזמין מאוד אל הפרגולה ונותן לפרגולה משמעות פרקטית. הפרגולה תגן על הנמצאים בה מהשמש ותצל עליהם ויכולה להפוך דק סטנדרטי למקום מרגוע מלא. שקול להוסיף רשתות, בדים וצמחים מטפסים בכדי להעצים את האפקט. החומר הנפוץ ביותר ליצור פרגולות הוא עץ. את היכול לבחור בין סוגי העץ השונים כתלות במראה של העץ בתכונות שלו וכמובן במגבלות התקציב העומד לרשותך. עליך גם להתייחס למראה של ביתך כאשר אתה מחליט על החומר ממנו עשוייה הפרגולה. אם לבית מראה כפרי כדאי פרגולות עץ, לעומת זאת אם לבית מראה מודרני וחדשני  פרגולות אלומיניום יתאימו באופן מושלם כמו לדוגמא סוכך מרקיזה. החיפוש אחר תוכניות של פרגולות מעוצבות מהווה זמן מלהיב כאשר אתה מתכנן ומדמיין את המראה של הפרגולה שרצית. לכן וודא שאתה מסתכל במספיק תכניות ועיצובים לפני שאתה מבצע את ההחלטה הסופית שלך.
צוות תוכן - סוככי השרון
המשך